Promocja restauracji w internecie.
13 kwietnia, 2019 Porady 0 Comment

Social media i Internet to bezcenne kanały komunikacji, dzięki którym w prosty sposób masz możliwość utrzymywania ciągłego kontaktu z swoimi klientami. Moda na jedzenie w restauracjach podbiła serca różnorodnych grup docelowych. Dzisiaj prawie każdy chce się pochwalić smacznym i estetycznie prezentującym się daniem, zjedzonym w modnie urządzonej restauracji w gronie przyjaciół, rodziny czy wspólnie z partnerem. Warto ten trend wykorzystać! Obecnie dzięki efektywnym działaniom marketingowym w sieci możesz nie tylko zainteresować swoim menu nowych klientów, ale również zasięgnąć informacji zwrotnej i inspiracji do dalszych działań bazując na wiedzy prosto od Twoich gości. Jeżeli zastanawiasz się jak wykorzystać potencjał marketingowy Internetu i wypromować swoją restauracje mamy dla Ciebie garść praktycznych porad i wskazówek.

Jak wypromować się w sieci - SERP.

1. Pokochaj Google

Najsłynniejsza wyszukiwarka internetowa, czyli Google to bardzo sprytne narzędzie. Kolejność witryn www, które widzisz po wpisaniu określonej frazy nigdy nie jest w niej przypadkowa. Google zarządzają skomplikowane algorytmy, które decydują jaka strona internetowa widnieje na pierwszej pozycji, a która znajdzie się dopiero na setnej zakładce wyszukiwania. Co zrobić, aby witryna www Twojej restauracji znalazła się w pierwszej dziesiątce najczęściej odwiedzanych przez internautów wyników wyszukiwani Google i jak utrzymać taką pozycję?

Jak wypromować restaurację w Internecie?

Przede wszystkim potrzebna będzie Ci bardzo dobrze zaprojektowana strona www. Tutaj zalecamy skorzystanie z wsparcia profesjonalnych programistów, którzy zadbają o to, by każdy najdrobniejszy element witryny prawidłowo działał. Współpracując z specjalistami nie będziesz musiał obawiać się o to, czy Twoja strona będzie responsywna. Programiści zatroszczą się o to, aby bezproblemowo wyświetlała się zarówno na ekranie komputerów osobistych (PC) jak i urządzeniach mobilnych, co obecnie stanowi must have w projektowaniu nowoczesnych stron wwww. Jeżeli Twoja witryna nie wyświetlałaby się na tabletach czy smartfonach mógłbyś wiele stracić. Największy ruch w internecie pochodzi głównie z urządzeń mobilych, dlatego nigdy nie wolno zapominać o responsywności.

Kiedy Twoja nowa strona będzie już prawidłowo funkcjonowała na swoim serwerze nie zapomnij o działaniach SEO oraz SEM. To dzięki pozycjonowaniu w wyszukiwarce Google zyskujesz coraz większą szanse na znalezienie się w pierwszej dziesiątce najczęściej wyświetlanych witryn, co znacząco przekłada się na rozpoznawalność marki oraz liczbę odwiedzających Twoją restaurację gości.

Warto również zainteresować się założeniem profilu w Google Moja Firma. To rodzaj wirtualnej wizytówki, której posiadanie może przesądzić o sukcesie Twojego biznesu. Pomaga ona zdobyć nowych klientów w całkowicie bezpłatny sposób. W momencie, gdy internauta będzie chciał poszukać informacji na temat Twojej restauracji lub znaleźć podobną firmę w wyszukiwarce Google czy na Google Maps trafi na Twoją wirtualną wizytówkę. To doskonały sposób na wyróżnienie się na rynku!

Zakładając profil należy i uzupełnić niezbędne informacje. Dodanie zdjęć wnętrza restauracji oraz jej zewnętrznego wyglądu z pewnością zachęci zainteresowanych do jej odwiedzin. Nie zapomnij o podaniu dokładnego adresu, godzin pracy i szczegółowego opisu dostępnego menu. Adres strony internetowej oraz dane kontaktowe będą na wagę złota, gdy poprzez Google Moja Firma będzie szukał Cię jeden z Twoich potencjalnych klientów. Bądź obecny tam gdzie są Twoi konkurenci – gwarantujemy, że zdecydowana większość restauracji w Polsce posiada założony tutaj profil. Uwierz nikt nie robi tego bez powodu ?

Wirtualna wizytówka może znacznie więcej niż jej klasyczny, papierowy odpowiednik. Na Twoim profilu w Google Moja Firma klienci zaczną dzielić się opiniami o restauracji, jakości obsługi czy jedzenia. Czytaj je uważnie, ponieważ odgrywają ogromną rolę w ramach Twojego marketingu internetowego.

Warto w tym miejscu wspomnieć o instrumencie, który wykorzystuje do kreowania atrakcyjnego wizerunku swojego biznesu wiele dobrze prosperujących firm. Mowa o marketingu szeptanym! To nienachalna forma reklamy, która polega na publikowaniu przychylnych opinii, recenzji i komentarzy w sieci na temat Twojej marki. Zaleca się oddanie tego działania w ręce profesjonalnych agencji, które dysponują nie tylko ogromnym doświadczeniem, ale również zasobami ludzkimi i czasem jakie pozwalają na szeptanie ogromnej liczby pozytywnych opinii w ciągu jednego dnia. Jedną z takich agencji jest SEOSki, z którą warto podjąć współpracę idąc w ślad wielu zadowolonych klientów. Więcej na temat usług marketingowo-wizerunkowych świadczonych przez SEOSki możesz przeczytać tutaj.

2. Wszechmocny Facebook

Piękna strona www to nie wszystko. Jeżeli chcesz zdobyć nowych klientów i utrzymać zainteresowanie dotychczasowych, postaw na obecność w social mediach. Dzięki nim będziesz znacznie bliżej swoich odbiorców. Jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, który jest wykorzystywany w celach biznesowych to Facebook.

Założenie konta firmowego i prowadzenie regularnej komunikacji przez biznesowy fanpage to must have dzisiejszych czasów. Zapewne zastanawiasz się, jak miałbyś prowadzić skuteczną komunikację przez Facebooka? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek.

Zadbaj o spójność publikowanych treści, co odnosi się nie tylko do poszczególnych wpisów, ale również Twojej identyfikacji wizualnej. Stwórz stałe logo Twojej restauracji i umieszczaj je na wszystkich zamieszczanych w serwisie zdjęciach. To pozwoli Ci uniknąć kłopotów z plagiatowaniem przez konkurencje udostępnianych materiałów oraz przełoży się na rozpoznawalność symbolu restauracji wśród jej potencjalnych klientów.

Na Facebook’u warto prowadzić regularne działania content marketingowe. Publikacje postów 3 razy w tygodniu to wystarczająca aktywność, która pobudzi do reakcji Twoich obserwujących.

Co warto publikować?

Przedstaw idee powstania restauracji, pokaż tez ludzką twarz prezentując swój zespół. Śmiało chwal się przyrządzanymi potrawami i organizowanymi przyjęciami. Pokazuj jak zmienia się karta z menu i wnętrze samej restauracji wraz z nadchodzącymi świętami czy nowa porą roku. Nie bój się loolcontentu i od czasu do czasu pozwól sobie na małe żarty przedstawiając np. obsługę restauracji w zabawnych sytuacjach.

Promocja restauracji w Internecie przykład

Na Facebook’u liczy się zaangażowanie odbiorców Twojego contentu. Jeżeli chcesz zdobyć popularność Twoim zadaniem jest wywoływać reakcje. Dlatego oprócz contentu z życia restauracji postaraj się organizować konkursy, zachęcać do dyskusji i wystawiania recenzji. W ten sposób wzbudzisz większe zainteresowanie swoim fanpage’m.

Skorzystaj również z mechanizmu reklamowego Facebook’a, którym jest promocja płatna. Tutaj warto inwestować, ponieważ w bardzo szybkim czasie, dzięki reklamom płatnym możesz znacząco podnieść liczbę polubień, która nierzadko przekłada się na wzrost liczby gości i Twoich zysków.

3. Niezawodny Instagram

Oprócz konta na Facebook’u warto założyć również Instagrama. To portal społecznościowy służący do publikacji zdjęć oraz krótkich filmów, dzięki którym masz okazję doskonale wypromować markę swojej restauracji. Tutaj możesz publikować kilkanaście razy w ciągu jednego dnia – wszystko dzięki funkcji InstaStories oraz IGTV.
Przykłady:
https://www.instagram.com/aioli_cantine/?hl=plhttps://www.instagram.com/pracowniasushiwola/?hl=pl

Promocja restauracji w Internecie Instagram

Klienci lubią wiedzieć, co dzieje się w odwiedzanych przez nich restauracjach. Komunikacja na Instagramie może stać się dla Ciebie prawdziwą przyjemnością i doskonałą reklamą Nie bój się pokazywać, co można zjeść u Ciebie w weekend czy w ciągu tygodnia. Śmiało oznaczaj na fotografiach swoich zadowolonych klientów. Regularnie zdawaj relację z tego, co obecnie dzieje się w Twojej restauracji. Korzystając z opcji różnorodnych naklejek odliczaj do świąt, nowego roku czy urodzin firmy. Instagram to jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do klienta. Ignorując jego siłę wiele tracisz. Dlatego nie utrudniaj sam sobie działań marketingowych, chwyć telefon w dłoń i załóż konto.

4. Influencerzy – wsparciem Twojej promocji

Rozwój mediów społecznościowych i trend na intensywne korzystanie z ich komunikacyjnego potencjału przekuł się w powstanie influencerów. Kim jest influencer? To osoba, która zbudowała dookoła siebie lojalna grupę odbiorców, z jakimi podziela swoje zainteresowania. Opinie influencera bardzo skutecznie wpływają na innych, dlatego pozytywne rekomendacje z jego strony dla Twojej restauracji mogą zdziałać nierzadko więcej niż kosztowna kampania reklamowa. Warto wejść w współpracę z influencerem, który szczerze poleci Twoje dania i pochwali wystrój oraz atmosferę panująca w restauracji. Dzięki temu w ciągu bardzo krótkiego czasu możesz spotkać się z zwiększony zainteresowaniem. Siła oddziaływania opinii influencerów jest potężna i nie warto jej ignorować zarówno dopiero budując swoją pozycję na rynku jak i posiadając już rozpoznawalny szyld.

Influencer staje się ambasadorem, za którym podąża tłum. Warto w ramach współpracy prezentować przez działania influencera swoje mocne strony. Najczęściej influencerzy są obecni w wszystkich social mediach, prowadzą swoje blogi i strony www. To doskonałe pole do działań reklamowych, które spotkają się z odbiorem fanów wybranego influencera. Dlatego należy szukać tych influencerów, którzy cieszą się dużym zainteresowaniem internetowej społeczności.

Przykłady:
– Maciej je ( https://www.instagram.com/maciej_je/?hl=pl)
– Gastro poznaniak (https://www.instagram.com/gastropoznaniak/?hl=pl)
– Paputime ( https://www.instagram.com/papu_time/?hl=pl)

5. Ciemna strona obecności w sieci – starcie z negatywnymi opiniami i niezadowolonymi klientami

Działając aktywnie w sieci musisz liczyć się również z możliwością przeczytania kilku, a czasem nawet i kilkudziesięciu negatywnych opinii czy hejtu. Nigdy nie pozostawiaj takich publikacji bez reakcji, ponieważ świadczyłoby to o braku umiejętności zachowania się w sytuacji kryzysowej. Niezadowoleni klienci lub zazdrosna i złośliwa konkurencja to dla wielu popularnych w internecie restauracji chleb powszedni. Jak sobie z nimi radzić?

Jeżeli niezadowolenie Twojego klienta wynika z błędów leżących po stronie restauracji nie ignoruj problemu. Zastanów się, co możesz zrobić by odbudować swój wizerunek w jego oczach. Warto w takich sytuacjach zastosować się do metody 5 P znanej z branży Public Relations.

5 P to niezbędny mechanizm w podejmowaniu decyzji podczas sytuacji kryzysowych.
– przemyśl (na chłodno bez emocji jak powinieneś się zachować i co właściwie się stało)
– pytaj (nie bój się zadawać pytań i dzięki nim podnośić jakość świadczonych usług),
– przewiduj (ucz się na błędach i przewiduj skutki różnych decyzji),
– przeproś (magiczne słowo przepraszam potrafi zdziałać cuda nawet w relacjach biznesowych),
– poczekaj (jeśli to możliwe daj sobie czas na podjęcie działań).

Przemyślana reakcja, przeprosiny, zadośćuczynienia będą na wagę złota w przypadku poszkodowanego klienta. Zupa może być za słona, mięso przypalone, a kelner zmęczony…
W restauracyjnej rzeczywistości nie trudno o wpadkę i warto się na jej wypadek przygotować.

Podobnie, gdy spotykasz się z nieuzasadnionym i nierzadko chamskim zachowaniem klientów, które przenoszone jest do sieci pod postacią bardzo negatywnych i uszczypliwych uwag działaj nie czekaj. Pamiętaj, że negatywne opnie i komentarze w internecie mogą dotrzeć do każdego z Twoich potencjalnych klientów, dlatego nigdy ni reaguj emocjonalnie. Bądź profesjonalistą w każdym calu i również w obliczu tego typu kryzysu pozostaw dobre wrażenie.

Jeżeli sytuacje związane z negatywnymi opiniami oraz agresywnym hejtem zaczną występować w zwiększonym natężeniu postaw na pomoc specjalistów. Wsparcia w zarządzaniu komunikacją kryzysową od lat restauracjom udziela zespół ekspertów z SEOSki. Dzięki nim Twoja restauracja nie upadnie, a nawet wzmocni swój wizerunek.

Sprawdź, jak wiele może zaoferować Twojemu biznesowi SEOSki.

5/5 - (13 votes)