Zdobycie zainteresowania ofertą edukacyjną jest dzisiaj nielada wyzwaniem zarówno dla szkół wyższych o profilu prywatnym, jak i państwowych uczelni. Na rynku w przeciągu ostatnich kilku lat powstało bardzo dużo ośrodków, które mogą kształcić zarówno w ramach studiów pierwszego, jak i drugiego stopnia, organizować różnego typu szkolenia, czy prowadzić studia podyplomowe lub MBA. Jak zdobyć przewagę wobec silnej konkurencji? W jaki sposób wyróżnić się na rynku i docierać do studentów? Garść praktycznych porad znajdziesz w poniższym artykule. .
Co warto uwzględnić w reklamie prywatnej uczelni?
Przygotowując strategie marketingową w pierwszej kolejności przeprowadź dokładną analizę SWOT. Zbadaj mocne i słabe strony oferty uczelni, dowiedz się, jakie mogą spotkać Cię szanse, jak i zagrożenia w związku z reklamowaniem i prowadzeniem działalności edukacyjnej. Dzięki rzetelnej analizie będziesz gotowy przystąpić do planowania. Dzięki znajomości mocnych stron będziesz wiedział, na czym warto oprzeć komunikację, co w niej podkreślać. Natomiast świadomość zagrożeń i słabych stron Twojej jednostki edukacyjnej pozwoli Ci na zaprojektowanie ewentualnej komunikacji w sytuacjach kryzysowych, dzięki czemu nie nadszarpniesz profesjonalnego wizerunku szkoły.
Na co należy zwracać uwagę reklamując prywatną uczelnie wyższą?
• Niezmiernie ważny jest prestiż uczelni. Warto podkreślać historię i osiągnięcia dotychczasowych absolwentów.
• Przydadzą się również statystyki i rankingi, które będą stanowiły niezbity dowód na wysoką jakość kształcenia.
• Rekomendacje ze strony obecnych, jak i byłych studentów mogą okazać się na wagę złota, ponieważ opinia na temat poziomu dydaktycznego oraz łatwości znalezienia pracy z dyplomem danej uczelni odgrywa ogromną rolę podczas wyboru miejsca edukacji.
• Zwróć również uwagę na profesjonalną prezentację wykładowców i władz szkoły wyższej informacje tego typu koniecznie muszą znaleźć się na stronie www.
• Staraj się możliwie jak najdokładniej przedstawiać programy poszczególnych kierunków studiów. Opisz, jakie zajęcia są w ich ramach realizowane i kto będzie je prowadził. Bez znaczenia nie pozostaje również informacja o zakresie godzinowym poszczególnych zajęć dydaktycznych. Dzięki temu Twoja oferta stanie się wiarygodniejsza. Poza dokładnym programem kształcenia zamieść na stronie www uczelni wzmiankę na temat przyszłości zawodowej, która czeka absolwentów poszczególnych kierunków, a także opinie wyrażane przez osoby, którym już udało się ukończyć uczelnie wyższą.
• Szkoły prywatne to najczęściej studia płatne, dlatego nie ukrywaj przed potencjalnym studentem cennika. Koniecznie zamieść go na www. Nie zapomnij o tym, aby opublikować ratalny podział czesnego, ponieważ ten aspekt będzie jednym z najważniejszych podczas rozważania ofert przedstawianych przez różne szkoły wyższe.
• Podkreślaj w swojej komunikacji również co Twoja uczelnia oferuje studentom poza obowiązkowymi zajęciami. Posiadacie siłownie, basen lub piękny park przed budynkiem? Pochwalcie się zaletami studiowania w murach waszej uczelni. Cenną informacją będzie również wzmianka o zajęciach dodatkowych – nauka języka obcego, taniec czy sztuki plastyczne mogą okazać się bardzo atrakcyjne.
• Na koniec pamiętaj, że kluczem do reklamowego sukcesu jest odpowiednie dostosowanie komunikacji do wybranej grupy studentów – w zupełnie innym stylu uczelnia wyższa będzie nawiązywała relacje z pierwszorocznymi studentami pierwszego stopnia niż do posiadających już wykształcenie wyższe kandydatów na studia magisterskie, podyplomowe, MBA czy dokształcające szkolenia.
Bądź czujny i testuj, jakie z Twoich argumentów najlepiej działają na grupę docelową. Prowadząc komunikację online możesz korzystać z różnorodnych statystyk. Opierając się choćby na samym Google Analytics w prosty sposób sprawdzisz, które aspekty reklamowe są dla ich odbiorców atrakcyjne.
Jak się reklamować?
Zdecydowaną zaletą nowoczesnej komunikacji marketingowej jest wielość kanałów, z których warto skorzystać. Możesz stworzyć piękne katalogi i ulotki reklamowe, a nawet przyprawiający o szybsze bicie serca spot, ale pamiętaj że prawdziwa siła marketingu leży teraz w Internecie. To tam znajdziesz swoje audytorium. Dlatego skup się przede wszystkim na efektywnej i zarazem efektownej komunikacji online. Stwórz responsywną stronę www swojej uczelni, która bez problemu będzie wyświetlała się zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Dzisiejszy kandydat na studia większość swojego czasu spędza w sieci trzymając w dłoni tablet lub smartfona. Dostosuj swoją komunikację do trendów i ciesz się rosnącą liczbą zainteresowanych.
Strona www oraz blog uczelni, na którym pochwalisz się jej osiągnieciami i codziennością to dopiero pierwszy krok w wirtualnym świecie. Must have dla współczesnego biznesu stanowią obecnie działania oparte o media społecznościowe, pozycjonowanie witryny www w wyszukiwarce Google, płatne formy reklamy w sieci za pomocą Google Ads oraz regularna analityka realizowanych działań marketingowych. Dopiero wykonując cały szereg aktywności składających się na współczesną komunikację reklamowo-marketingową zyskujesz szanse na to, aby zostać zauważonym na rynku.
Wykorzystaj potencjał Google Ads, aby dotrzeć do większego grona potencjalnych studentów. Jeżeli zdecydujesz się na ten rodzaj reklamy to w prosty sposób Twoja oferta trafi do zainteresowanego tematem studiów wyższych lub konkretnym kierunkiem internauty. Wystarczy, że w wyszukiwarkę Google zostanie wpisane jedno słowo takie jak np. studia, studia prawnicze czy studia licencjackie, magisterskie, podyplomowe. Dzięki rekamie w Google Ads wśród wyświetlanych stron w witrynie wyszukiwarki pojawi się Twoja reklama. Przykład takiej reklamy możesz zobaczyć poniżej, ona naprawdę działa!
Musisz wiedzieć, że reklamy Google Ads nie ograniczają się do samej wyszukiwarki Google. Mogą być wyświetlane w postaci reklam graficznych jako bannery na innych działających stronach www, a także w serwisach społecznościowych, takich jak np. YouTube. Korzystając z identyfikacji graficznej będziesz budować rozpoznawalność marki uczelni co bardzo dobrze przekłada się na wzrost zainteresowania.
Google Ads to również możliwość działań remarketingowych, jeżeli ktoś odwiedzi stronę www uczelni jej reklama zacznie go śledzić w sieci przypominając o ofercie edukacyjnej. Możliwa do wykorzystania jest także geolokalizacja. To dzięki niej Twoja reklama będzie docierała do odbiorców mieszkającym w mieście, gdzie funkcjonuje uczelnia lub w jej okolicach. Ten rodzaj aktywności marketingowej również podnosi szanse na zdobycie zainteresowania. Nie pomijaj Facebooka oraz Instagrama.
To dwa serwisy społecznościowe, w których bez najmniejszego problemu znajdziesz niejednego studenta, o ile zadbasz o wysoką jakość komunikacji i kreowanie wizerunku uczelni na jak najwyższym poziomie. Profil szkoły wyższej na Facebooku i Instagramie to szansa na pokazanie jej ludzkiej twarzy. Śmiało publikuj zdjęcia, filmiki oraz relacje live z codziennego funkcjonowania szkoły wyższej. Dzięki temu możesz zyskać nie tylko popularność, ale również kandydatów na studia. Dodatkowo okazuje się, ze fanpage uczelni na Facebooku to doskonały kanał komunikacji z studiującymi już studentami. Warto tutaj regularnie publikować informacje o godzinach dziekańskich, wizytach ważnych gości, ciekawych konferencjach i wydarzeniach organizowanych na terenie szkoły. Przykładem są działania podejmowane przez Uniwersytet SWPS czy Akademie Leona Koźmińskiego, które świecą przykładem doskonałej komunikacji:
Facebook i fanpage uczelni przekładają się na skuteczne budowanie spójnego wizerunku placówki edukacyjnej, która pokazuje, jak bardzo jest zaangażowana w działania mające na celu rozwój studentów i wspieranie ich osiągnięć. To również bardzo dobra metoda na pozyskiwanie zainteresowania potencjalnych kandydatów.
Przykłady kont uczelni wyższych aktywnie działających na Instagramie to:
Dzięki mediom społecznościowym takim jak Instagram czy Facebook uczelnia zyskuje możliwość bezpośredniego kontaktowania się z studentami jak i osobami zainteresowanymi rozpoczęciem studiów w szkole wyższej. Warto z tego korzystać i śmiało pytać o to, jak np. odbierana jest aktualna oferta edukacyjna, co warto w niej byłoby zmienić zdaniem studentów, a co jest mile widziane. Takie działanie to gwarancja posiadania zawsze atrakcyjnego programu dydaktycznego oraz pokazywanie, że uczelnia liczy się z zdaniem studenta. Ten argument nierzadko potrafi przekonać do podejmowania kształcenia na wybranej uczelni wyższej.
Zainteresowanie ofertą studiów można również wzbudzić poprzez udostępnianie w serwisach społecznościowych rozmaitych materiałów edukacyjnych, które nie tylko wypromują uczelnie, ale będą także wartościowe z punktu widzenia ich odbiorcy. Przykładem tego typu działania jest m.in. rozbudowany kanał SWPS na Youtubie – https://www.youtube.com/channel/UClv2lSQUjwaLO2ifi2lID8g oraz kanał Kozmisnki Univestisty – https://www.youtube.com/user/wwwkozminskiedupl/videos
Ne ignoruj również potężnej siły rekomendacji w sieci, którą zajmuje się marketing szeptany. Dzięki szerzeniu dobrej opinii o uczelni budujesz zaufanie jej potencjalnych studentów. Dlatego warto je publikować na forach poświęconych tematyce studiowania, specjalistycznych portalach edukacyjnych czy w mediach społecznościowych.
Zapamiętaj, że bez powyższych aktywności w sieci nie zbudujesz silnej marki i profesjonalnego wizerunku uczelni, który przekona do jej oferty wielu zainteresowanych.
Jeżeli nie możesz znaleźć na tego typu aktywności czasu lub nie masz pomysłu na swój marketing treści, a marketing szeptany jest dla Ciebie absolutnie niewykonalny zwróć się do specjalistów. Na rynku od lat funkcjonują agencje, które pomagają troszczyć się o komunikacje marketingowa na wysokim poziomie. Jedną z nich jest SEOSki. Jesteśmy grupą ekspertów, którzy przyczynili się do branżowego sukcesu niejednego klienta. Zamiast czekać, aż wyprzedzi Cię konkurencja skontaktuj się z naszym zespołem. Pomożemy Ci zbudować silną markę i komunikację, dzięki której wyróżnisz się na rynku.
Więcej na temat SEOSki możesz przeczytać tutaj.
Najnowsze komentarze